12 naturalnych sposobów na przeziębienie oraz grypę.

Twoje zdrowie. Jak zrzucić zbędne kilogramy? Jak stracić brzuch? Czy spalacze tłuszczu działają?  Twoje zdrowie. Jak zrzucić zbędne kilogramy? Jak stracić brzuch? Czy spalacze tłuszczu działają?

Twoje zdrowie. Jak zrzucić zbędne kilogramy? Jak stracić brzuch? Czy spalacze tłuszczu działają?  Twoje zdrowie. Jak zrzucić zbędne kilogramy? Jak stracić brzuch? Czy spalacze tłuszczu działają?

12 naturalnych sposobów na przeziębienie.


Sezon na przeziębienie i grypę nadchodzi, kiedy zbliżamy się do miesięcy jesiennych i zimowych, przynosząc ze sobą wiele dreszczy, dolegliwości i innych problemów zdrowotnych. Wysoce zakaźne oraz uporczywe przeziębienie jest jednym z najczęstszych sezonowych dolegliwości. Chociaż nie ma lekarstwa na przeziębienie, istnieje wiele naturalnych sposobów łagodzenia nieprzyjemnych objawów. Oto kilka prostych zaleceń, które pozwolą Ci czuć się bardziej komfortowo podczas sezonu na przeziębienie oraz grypę.

  1. Witamina D
  2. Zwiększenie poziomu witaminy D ma dziesiątki korzyści, w tym wzmocnienie obrony organizmu przed przeziębieniem, a także grypą. Witamina, która jest wytwarzana przez organizm w odpowiedzi na ekspozycję na światło słoneczne, zwiększa aktywność komórek odpornościowych, zmniejsza toksyczność iłagodzi stan zapalny.
  3. Cynk
  4. Badania wykazały, że cynk zmniejsza zarówno intensywność, jak i czas trwania przeziębienia nawet o 50%. Cynk poprawia również odporność i zwalcza bakterie w organizmie. Typowe źródła cynku to pestki dyni i orzechy nerkowca.
  5. Kurkuma
  6. Kurkuma jest żółtą i smakowitą przyprawą wysoko cenioną w kuchni indyjskiej oraz medycynie naturalnej. Jest bogata w przeciwutleniacze i zapewnia obronę przed szkodliwymi organizmami wywołującymi choroby odpowienio spożywana może również pomóc złagodzić ból gardła.
  7. Echinacea
  8. Echinacea to zioło, które jest doceniane przez zwolenników medycyny naturalnej. Niektóre badania sugerują, że wzmacnia odporność organizu. Pomimo tego wielu lekarzy pozostaje sceptycznie nastawionych do zdolności tego zioła do powstrzymania przeziębienia.
  9. Witamina C
  10. Jeśli masz przewlekłe przeziębienie, które po prostu nie znika lub jeśli przez cały rok często doświadczasz przeziębienia, prawdopodobnie nie dostajesz wystarczającej ilości witaminy C. Ta ważna, rozpuszczalna w wodzie substancja odżywcza znajduje się w dużych ilościach w zielonych warzywach oraz owocach cytrusowych Witamina C ma kluczowe znaczenie dla utrzymania zdrowego układu odpornościowego.
  11. Cynamon
  12. Cynamon to potężna, prozdrowotna przyprawa z dziesiątkami korzyści dla organizmu. Nie tylko może sprzyjać zdrowemu poziomowi cukru we krwi, wykazano także, że cynamon wzmacnia układ odpornościowy i zwalcza szkodliwe organizmy.
  13. Oregano
  14. Olej oregano był szeroko badany pod kątem jego naturalnego działania przeciwko szkodliwym organizmom. Niedawne badania wykazały, że olej oregano jest najkorzystniejszym olejkiem eterycznym do zwalczania infekcji.
  15. Neem
  16. Olejek eteryczny rośliny neem działa bardzo skutecznie na szkodliwe organizmy. Używany od stuleci w Indiach jako pestycyd, olej neem może łagodzić podrażnienia i zwalczać infekcje.
  17. Korzeń lukrecji
  18. Tradycyjna medycyna używała korzenia lukrecji na różne dolegliwości. Badania naukowe wykazały, że lukrecja jest silnym ziołem immunomodulującym, co może tłumaczyć jej popularność w medycynie naturalnej. Ma właściwości kojące, a przy podawaniu doustnym może być pomocna w łagodzeniu bólu gardła.
  19. Ćwiczenia
  20. Kiedy masz do czynienia z przeziębieniem lub grypą, ćwiczenia mogą być ostatnią rzeczą, o której myślisz. Mimo to badania wykazały znaczną poprawę funkcji odpornościowej po wysiłku, co czyni je jednym z najbardziej naturalnych (i bezpłatnych) sposobów walki z chorobą.
  21. Relaks
  22. Może się wydawać, że jest to łatwe, ale czysty relaks jest czasami najtrudniejszą rzeczą do osiągnięcia w dzisiejszym dynamicznym świecie. Bycie przepracowanym i bardzo zestresowanym może zakłócać twój układ odpornościowy i zwiększać podatność na przeziębienie. Badania potwierdziły, że stres, czy to psychiczny czy fizyczny, zmniejsza aktywność układu odpornościowego i może wydłużyć czas trwania choroby. Medytacja, sen i proste ćwiczenia oddechowe mogą pomóc w zmniejszeniu stresu i poprawie układu odpornościowego.
  23. Śmiech
  24. Dobry, lekki śmiech może pomóc w poprawie funkcji układu odpornościowego. Przełomowe badania nad siłą emocji i odporności pokazują, jak silne są nasze niematerialne, niewidzialne uczucia w utrzymaniu naszego zdrowia fizycznego. Oglądaj podnoszącą na duchu komedię, przywołuj zabawne chwile w swojej przeszłości z bliskimi lub czytaj książkę z dowcipami. Robienie tych prostych rzeczy może z pewnością pomóc w utrzymaniu zdrowego ciała podczas sezonu przeziębienia i grypy.